توربینهای بخار ترکیبی حداقل دارای دو سیلندر محفظه که یکی با فشار بالا و دیگری با فشار پایین است میباشند. در این نوع توربینها سیلندر کم فشار از نوع جریان دو گانه میباشد که منظور حمل یک حجم زیاد از بخار کم فشار استفاده میگردد.
تعداد بسیاری از توربینهای بزرگ ممکن است دارای یک سیلندر با فشار متوسط، به همراه دو، سه و یا حتی چهار سیلندر دوگانه برای فشارهای پایین تر باشند. سیلندرها ممکن است در یک خط بوده و از یک محور استفاده کنند که به آنها ترکیبی خطی (Tandem Compound) میگویند و یا در گروههای موازی با دو محور یا بیشتر میباشند که آنها را ترکیبی ضربدری (Cross Compound) مینامند.