آشنایی با ابزار

خزان روب و کاربردهای آن

خزان روب -وبلاگ

آشنایی با انواع دستگاه برگ جمع کن

امروزه گسترش و توسعه شهرنشینی موجب افزایش نیاز به فضاهای سبز شده است. سازمان ها، شهرداری ها و مالکان ویلا ها و باغ ها هزینه زیادی را برای حفظ و نگهداری فضا ها پرداخت می‌کنند. برای جمع آوری برگ های پاییزی نیز وقت، هزینه و به کارگیری کارگران مشکلاتی ایجاد کرده است که برای جلوگیری از آن ها می‌توان دستگاه های برگ جمع کن را جایگزین کرد.

این دستگاه ها از ابزارهای باغبانی بوده و در دو حالت دمنده و مکنده مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی شده تا مطالبی در مورد دستگاه برگ جمع کن و انواع ان از جمله بنزینی و موتوری ارائه شده، همچنین ویژگی ها و خصوصیات آن هارا شرح داده تا راهنمای خرید این دستگاه باشد.

دستگاه برگ جمع کن

همانطور که در بخش قبل بیان شد آن از این دستگاه به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه استفاده شده و از ابزارهای پر کاربرد باغبانی و کشاورزی است. این دستگاه در دو حالت دمنده و مکنده مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت دمنده هوای فشرده با سرعت از دهانه خروجی خارج شده و اغلب برای جمع ‌آوری و کپه کردن برگ ها کاربرد دارد.

عملکرد فنی دمنده بر اساس چرخش پره های دمنده است. دمنده های ثابت برای تهویه هوا کار برد دارد. در حالت مکنده، دستگاه مانند جارو برقی عمل کرده و برگ های مکش شده از طریق دهانه مکش دستگاه با نصب کیسه در دهانه خروجی جمع ‌آوری می‌شود.

مکانیزم این دستگاه به این شکل است که دوران پره های واحد خلأ در دور بالا سبب ایجاد خلأ در قسمت مکش و تولید فشار بالا در قسمت دمش می شود. از مزیت های این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، می توان به سوییچ های انتخاب گری که برای قرار گرفتن در حالت دمنده و مکنده دارد اشاره نمود.

دستگاه های برگ جمع کن در حالت های دستی، برقی، بنزینی یا موتوری طراحی و تولید شده و به بازار ارائه می گردد. انواع متنوع برقی آن مصرف خانگی داشته و اغلب برای حیاط و باغچه خانه ها کاربرد دارد. این نوع که سر و صدای کمتری دارد، در مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع موتوری آن که از ترکیب روغن و بنزین استفاده کرده و انرژی خود را از آن طریق تامین می کند، به منظور به کارگیری در فضاهای سبز، پارک ها و باغات بزرگ و … کاربرد بسیاری دارد. از دستگاه های برگ جمع کن علاوه بر کاربردی که بیان شد، برای تمیز کردن خار و خاشاک و دپو کردن زباله ها نیز استفاده می شود.

این دستگاه به نام های دیگری مانند دستگاه دمنده مکنده، خزان روب، جارو برقی برگ، بلوئر یا بلوور نیز شناخته می شود. مقیاس های کوچک بلوئر برای تمیز کردن گرد و غبار برد های الکترونیکی کامپیوتر و مواردی مشابه آن به عنوان غبار گیر کامپیوتر کاربرد دارد.

انواع دستگاه برگ جمع کن

با نظر به مطالب ارائه شده، در ادامه انواع این دستگاه را بیان کرده و ویژگی های آن ها را بیان خواهیم کرد خریداران با توجه به ویژگی های هر کدام می‌ توانند تفاوت ‌های هر کدام را درک کرده، مزایا و معایب آنها را شناسایی نموده و نسبت به خرید آن ها با توجه به نیاز خود اقدام کنند.

برگ جمع کن دستی

این نوع، شناخته شده ترین و ساده ترین نوع این دستگاه بوده که کاربران آن را با دسته حمل می‌کنند. این نوع برای حیاط های کوچک تا متوسط کاربرد دارد؛ لیکن به دلیل سنگینی آن و سرعت کار پایین، استفاده از آن خسته کننده بوده و وقت و انرژی زیادی صرف می کند.

برگ جمع کن بنزینی

همانطور که در قسمت های قبل بدان اشاره شد، از مهم ترین مزیت های دستگاه برگ جمع کن صرفه جویی در وقت و هزینه بوده و از ابزارهای پر کاربرد برای باغبانان کشاورزان است. دستگاه برگ جمع کن بنزینی ، همانطور که از نام آن مشخص است انرژی خود را از طریق سوزاندن بنزین و استفاده از این سوخت تامین می کند. از مشخصات فنی آن می توان به این نکات اشاره کرد:

۱.قدرت بالای این دستگاه

۲.وزن کم آن که سبب سهولت در استفاده کاربران از آن شده و کار کردن در زمان طولانی را برای آنها خسته کننده نمی کند.

۳. سرعت نسبتاً بالای دستگاه.

از مزیت های این دستگاه می توان این موارد را در نظر داشت:

۱. این محصول می ‌تواند به صورت دو کاره باشد. یعنی هم صورت مکنده و هم به صورت دمنده.

۲. موتور پرقدرت که از سوخت بنزین استفاده می‌ کند.

۳. سبک بودن آن و راحتی کار برای جابجایی آن و …

بنابراین با نظر به هزینه های زیاد کارگری برای جمع آوری برگ های ریخته شدن می توان روزانه تنها با استفاده از دستگاه دمنده موتوری که قابل حمل نیز هست، به راحتی و در کمترین زمان برگ ها را جمع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *