
علی کریمخانی
طراح وب

Content Marketing بازاریابی محتوایی چیست؟؟
بازاریابی محتوایی به زبان ساده، کمک به سرنخسازی و نهایتا فروش از طریق «ارائه محتوا» به مخاطب است که اگر جذاب و مفید باشد به جلب علاقه و اعتمادِ مخاطب که نقش اصلی در تبدیل شدنِ «مخاطب به مشتری» دارد، منجر میشود. اما همانطور که مطلع هستید این تعریف سرآغاز یکسری ابهامات و سوتفاهم میشود. مثلا «محتوا» چیست و «مخاطب» چه کسی است؟ مخاطب و مشتری چه فرقی دارند و این اعتماد و علاقه نه در لفظ که «عملا» چگونه حاصل میشود؟ بیایید به این سوالات پاسخ دهیم…
تعریف محتوا
«محتوا» پیامی است که از یک فرستنده به یک گیرنده ارسال میشود. زمانی که شما با دوست صمیمیتان در مترو صحبت میکنید نیز این محتوا تولید میشود، البته در آنجا «هوا» کانال انتقال اطلاعات بوده و به وسیله زبان و گوش ردوبدل کردن این اطلاعات و محتوا میسر میشود. چنین تاکیدی از آن رو صورت میگیرد که سطح محتوا را به یک نوشته وبلاگی و محل انتشار را به سایت تنزل ندهیم. «محتوا» پیامی است که از یک فرستنده به یک گیرنده ارسال میشود(بازاریابی محتوایی) ویدئو، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، مصاحبه تصویری، پادکست، عکس و غیره همه از جنس محتوا بوده و به غیر از سایت، شبکههای اجتماعی و ایمیل و SMS کانالهای رایج برای انتشار این محتوا هستند، همگی این فرمتها میتوانند نقشی موثر در جذب سرنخ و افزایش فروش از این طریق داشته باشند.
نکات ضروری برای بازاریابی محتوایی، بدون سردرگمی
- در نظر گرفتن تمامی کانالها در بازاریابی محتوایی
- در بازاریابی محتوایی، محتوای خوب، شما را منعکس میکند
- در بازاریابی محتوایی، خودتان باشید، ولی یک خودِ بیزینسی!
- در بازاریابی محتوایی، زبان مخاطبان را هم در نظر بگیرید
- در بازاریابی محتوایی محصول و سرویس را در نظر بگیرید
- در نظر گرفتن توانمندیها و امکانِ برونسپاری در بازاریابی محتوایی
- بازاریابی محتوایی با توجه به فرایندی مشخص
- تولید محتوا با توجه به تقویم محتوا
- داستانگویی در بازاریابی محتوایی
- مشاهده و دریافت ورودی در بازاریابی محتوایی
- بازاریابی محتوا از طریق نوشتن
- پیشنهاداتی برای ایدهیابی
- ایدهیابی محتوا با طوفان ذهنی بوزان
- رویکرد پاسخگویی به سوالات
- رفتن راه هزارساله در یک شب با مگاپست
- پاسخگویی به سوالات رایج به عنوان محتوا در بازاریابی محتوایی