EBcode.ir
0

پادشاهی در گوگل با سئو در تولید محتوا

پادشاهی در گوگل

سئو در تولید محتوا

اولین سوالی که برای هر کسی در برخورد با عنوان سئو در تولید محتوا بوجود می آید از چیستی آن است. اما واقعا سئو در تولید محتوا چیست و چگونه می توان محتوای سئو شده تحویل گوگل داد. خب در وهله ی اول نیاز است که به بررسی اجمالی سئو و سپس خود محتوا پرداخته و بعد از آن ربط این دو به یکدیگر را به هم بیان کنیم. تازه اینجاست که اصل بحث شیرین ما شروع می شود که چه اصولی برای سئو در تولید محتوا باید رعایت شود. اگر یک محتوا نویس و یا سئو کار هستید به هیچ وجه مطالب این مقاله را از دست ندهید که مطالب فوق العاده هیجان انگیزی درباره ی سئو سایت، تولید محتوا، ارتباط این دو و روش های سئوی محتوا انتظار شما را می کشد.

 

سئو

اولین و ساده ترین جوابی که به این سوال می شود داد این است که به بهینه سازی یک سایت برای موتور های جست و جو سئو می گویند. اما این فقط قسمت کوچکی از مطلب است و برای تعریف و فهم سئو نیاز به داده های بسیاری داریم که نه اینجا مقاله ی ما کاملا در مورد سئو است و نه این مطلب ما کشش چنین تعریفی از سئو را دارد. ما در اینجا نیاز به این داریم که سئو را به اندازه ای تعریف کنیم که عنوان سئو در تولید محتوا را متوجه شویم.

تولید محتوا

تولید محتوا عبارت است از داده هایی که به صور مختلف توسط ما در اختیار کاربر قرار میگیرد. حال این داده ها می تواند در قالب ویدئو، پادکست، متن و … باشد. هر کدام از ما و هر کسب و کاری از تولید محتوا می تواند هدفی داشته باشد. برای مثال یک دکتر در راستای شغل خود و برای نشان دادن اطلاعات خود و حتی کمک به جامعه ی خود اقدام به تولید محتوا می کند. یک سایت شرکتی برای کمک به سئو سایت خود محتوا درست می کند.

ارتباط سئو و تولید محتوا

سئو بدون محتوا و محتوا بدون سئو یک امر کاملا بی معنی هستند. نه بدون محتوان می توان سایتی را برای گوگل بهینه کرد و نه سایتی بدون محتوا سئو می شود. اینجاست که بحث سئو در تولید محتوا پیش می آید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی باشید و حتی انواع محتوا هم تولید کنید تا زمانی که محتوای شما سئو نشده باشد ما به شما اطمینان می دهیم که هیچ تماسی از سمت سایت خود نخواهید داشت و در نتیجه هیچ درآمدی از کسب و کار اینترنتی هم کسب نخواهید کرد. دقیقا مسئله اینجاست که محتوای ما چگونه قرار است به به گوش مخاطب و حتی خود گوگل برسد. صرف اینکه یک محتوایی وارد سایت ما شد قطعا کافی نیست. البته ناگفته نماند همین که یکسری کار روی محتوا به تنهایی انجام دهیم برای سئوی آن کافی نیست و خود سایت هم باید سئوی خوبی داشته باشد.

خب بنظرم تا به حال به مفهوم و اهمیت سئو در تولید محتوا پی برده باشید. حال چگونه و و با رعایت چه اصولی می توان محتوای سئو شده درست کرد؟! (فعلا صرفا با سئوی محتوا متنی کار داریم)

اصول سئوی محتوا

 
 

کارو بده دست کاردون

اصطلاحا در فارسی برای مواقعی که می خواهیم کار دقیق و تخصصی پیش برود از این ضرب المثل استفاده می کنیم. در محتوا هم دقیقا چنین چیزیست زیرا اگر می خواهیم که یک محتوای اختصاصی و با کیفیت تولید کنیم که متفاوت با بقیه ی رقبا باشد باید نویسنده ی مطلب خود به طور کامل مسلط بر محتوایی که می نویسد باشد. مثلا کسی که در مورد سئو و یا گوگل ادوردز مقاله می نویسد باید مسلط به تبلیغات گوگلی و یا سئو باشد و گرنه مطالب او مانند مطالب موجود در فضای نت خواهد شد و از رقبا چیزی بیشتر نخواهد داشت. اینکار به شدت کیفیت مطلب را بالا خواهد برد و گوگل هم این مطلب را متوجه می شود.

کلمه اصلیت چیه؟

انتخاب یک کلمه کلیدی و به قول یوآست سئو کلمه ی کانونی در نوشته بسیار مهم است اینکه چه مقدار از آن کلمه در مقاله استفاده شود اینکه در کجا ها استفاده شود و اصلی ترین مطلب اینکه اصلا خود آن کلمه ( حالا یک سیلابلی و یا هر چند سیلابل که هست ) قابلیت بالا آمدن در گوگل را داراست و همچنین اگر بالا بیاید در نهایت به فروش ما کمک خواهد کرد یا نه؟ برای انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب از ابزار های کاربردی این موضوع غافل نشوید. بچه های تولید محتوای دی ام تابان در این باره مقاله آشنایی با کاربردی ترین ابزارهای سئو را منتشر کرده اند که مطالعه آن کمک بسیاری به شما در این رابطه خواهد کرد.

لینک داخلی و خارجی

این مطلب باید همیشه یادتان باشد که بدون استراتژی های لینک سازی مناسب هیچ صفحه ای در هیچ کجای وب بالا نخواهد آمد. در سایت بک لینکو مطلبی نوشته شده تحت این عنوان که گوگل به تازگی اعتبار دامنه ها را از روی لینک هایی که داده اند یا به آنها داده شده شناسایی می کند و به اصل خود محتوا کمتر کار دارد. دلیل این قضیه هم واضح است زیرا سایت های بزرگ با اعتبار دامنه و صفحه ی بالا و اسپم اسکور پایین (که توسط سایت ماز مشخص می شود) به هر کسی لینک نمی دهند و گوگل این طور نگاه می کند که اگر لینکی به سایتی داده اند حتما مطلب آن سایت خوب بوده است.

عکس یادت نره!!

مقاله ی و نوشته ی بدون عکس مثل زنبور بدون عسله! همیشه کتاب هایی که عکس های بیشتری دارند خواندن مطالبشان برای ما  جذاب تر است زیرا علاوه بر محتوایی که در اختیار ما قرار می گیرد می توانیم با دیدن آن عکس ها استراحتی به خود بدهیم. اما مهمتر از این مطالب اهمیت عکس و تگ alt عکس برای گوگل است که این مسئله خود به تنهایی برای اینکه مجاب به عکس گذاشتن در نوشته هایمان بشویم کافیست.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *