EBcode.ir
0

آشنایی با ماهیت رپورتاژ آگهی

آشنایی با ماهیت رپورتاژ آگهی

همان طور که ذکر شد رپورتاژ آگهی شیوه ای محبوب و موثر برای معرفی کسب و کار الکترونیکی به مخاطبین هدف است. اگر محتوای تبلیغاتی در قالب معرفی کسب و کار و به صورت هوشمندانه و آموزشی تهیه شود می تواند مخاطبین زیادی را جذب نموده و از طرفی وجود لینک دائمی از یک وبسایت قدرتمند و معتبر در برندسازی و بهبود سئو بسیار کارامد است. در واقع رپورتاژ آگهی یک محتوای متنی- تبلیغاتی است که می تواند به صورت آموزشی یا تجاری در وبسایت آگهی دهنده در قبال پرداخت هزینه منتشر گردد.

ویژگی های کلیدی رپورتاژ خبری خوب

صرفا نوشتن یک محتوای تبلیغاتی و انتشار آن نمی تواند تاثیرات عجیب و شگرفی در پی داشته باشد. این محتوای تبلیغاتی می بایست هوشمندانه نوشته شده و از طرفی پاسخگوی نیاز کاربر باشد تا بتواند در راستای جذب مخاطب هدف به وبسایت مورد نظر موثر واقع گردد. بهتر است در رپورتاژ تبلیغاتی خود به موارد زیر دقت کنید:

  1. بهتر است محتوای تبلیغاتی بنویسید که علاوه بر معرفی کسب و کار، آموزش محور و پاسخگوی نیاز و سوالات کاربران باشد بدین ترتیب امکان دریافت ورودی از طریق موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

     

  2. طول محتوا ی بایست معقول و منطقی علاوه بر جامعیت به دور از حشو و موارد اضافه باشد. محتوایی بین 600 تا 2000 کلمه می تواند مفید واقع گردد.
  3. توجه به تصاویر داخلی مقاله، زیبایی تصاویر، کیفیت مطلوب و حجم مناسب از نکاتی است که حتما باید در نظر گرفته شوند. زیبایی مقاله از عوامل موثر در ایجاد تجربه کاربری مثبت است.
  4. دقت داشته باشید حداکثر 3 لینک در مقاله تبلیغاتی درج گردد. (لینک های دارای اولویت را در نظر بگیرید.)
  5. سعی کنید به جز کلمات کلیدی، از کلمات نزدیک به کلید واژه و مترادف ها نیز استفاده کنید.

قدرتمندترین رسانه آیتی و وبمستری در کشور محسوب می گردد که دارای لینک سازی قوی و منسجم بوده بر همین اساس می تواند یک پایگاه بسیار ارزشمند و ممتاز برای دریافت لینک تلقی گردد.

رپورتاژ آگهی در سئو سایت و برندینگ چه تاثیری دارد؟

یکی از فاکتورهای سئو و بهینه سازی در گوگل لینک سازی و لینک بیلدینگ می‌باشد. اگر لینک سازی بر اساس معیارها و قوانین گوگل ساخته شده باشد، می‌تواند ارزش بالاتری به خود بگیرد. در محتوای رپورتاژ آگهی لینک‌ها به صورتی ساخته می‌شوند که از ارزش بالایی برخوردار بوده و تاثیر منفی در سئو نخواهند داشت. در سایر روش‌ها مدت نمایش آگهی محدود بوده و تا زمانی که هزینه آن را پرداخت کنید نمایش داده خواهد شد. اما همین که آگهی منقضی شود تاثیر مستقیم خود را از دست خواهد داد و درست در لحظه‌ای که در حال اوج گرفتن هستید یکباره با کاهش ترافیک روبه‌رو خواهید شد. اما در رپورتاژ آگهی یک بار برای همیشه هزینه را پرداخت خواهید کرد.

  • رپورتاژ آگهی شما پس از انتشار، در صفحه اصلی رسانه مورد نظرتان درج خواهد شد. بدین ترتیب کاربران روزانه رسانه این آگهی یا آموزش تبلیغاتی را خواهند دید.
  • با توجه به انتخاب رسانه قدرتمند و موفق در مبحث سئو که دارای اتوریتی و امتیازات مثبت است، کسب و کار شما می تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد.
  • بر اساس نوع کسب و کارتان لینک سازی انجام می دهید و از یک منبع قدرتمند به صورت دائم لینک دریافت می کنید.
  • با توجه به انتشار مداوم محتوا و قدرتمندتر بودن دامنه وبسایت های آگهی گیرنده، سرعت ایندکس صفحات نیز بالا است. بدین ترتیب محتوای تبلیغاتی شما به سرعت توسط موتورهای جستجو بررسی خواهد شد.

این روش تبلیغاتی اگر هوشمندانه صورت گیرد می تواند بسیار تاثیرگذار واقع شود چرا که محتوای آن کمی متفاوت با محتوای وبسایت آگهی دهنده بوده از طرفی به دلیل اعتبار وبسایت میزبان نام برند و کسب و کار شما در ذهن مخاطب هدف باقی خواهد ماند.

شرایط پذیرش رپورتاژ آگهی

  • متن می بایست با استانداردهای تعیین شده منطبق بوده و محتوای تبلیغاتی دارای ظاهر مناسب باشد.
  • امکان همکاری با سایت هایی که فعالیت آنها مغایر قوانین کشور است وجود ندارد.
  • رپورتاژ آگهی پس از انتشار به صورت دائمی در رسانه باقی خواهد ماند. بدین ترتیب لینک های دائمی  دریافت می کنید.
  • امکان درج حداکثر سه لینک در تبلیغات متنی وجود دارد.
  • هزینه رپورتاژ با لینک های فالو و هزینه رپورتاژ با لینک های نوفالو متفاوت است.
  • تصاویر و فایل های درون محتوای تبلیغاتی می بایست دارای کیفیت و حجم مطلوب و منطقی باشند.
  • امکان ارائه رپورتاژ آگهی به شرکت های هاستینگ میسر نیست.
  • مجموعه میزبان پس از بررسی رپورتاژ آگهی اعلام می دارد که درخواست آگهی قبول یا رد شده است.

مراحل درج رپورتاژ آگهی

  1. ارسال درخواست درج رپورتاژ آگهی به ایمیل یا تلگرام بخش تبلیغات
  2. اعلام نتیجه تایید یا رد درج رپورتاژ آگهی در رسانه
  3. پرداخت هزینه رپورتاژ و ارسال محتوای رپورتاژ و تصاویر مربوطه به صورت یک فایل ورد
  4. بررسی محتوای ارسالی از سمت بخش تبلیغات  و اعلام نتیجه و درج در رسانه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *