EBcode.ir
0

بهترین کیف پول های بیت کوین در سال ۲۰۲۱

کیف پول بیت کوین

اگر قصد دارید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید یا تراکنش بیت کوین انجام دهید، در ابتدای کار نیاز به کیف پول یا والت (Wallet) دارید. بیت کوین با استفاده از ابزار کیف پول کنترل دارایی‌ها را به خود افراد می‌سپارد و به همین دلیل، پیداکردن یک کیف پول امن و مطمئن برای ذخیره بیت کوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبر خوب این است که بیت کوین اولین و برترین ارز دیجیتال بازار است و بیش از هر ارز دیجیتال دیگری برای آن کیف پول وجود دارد، بنابراین کار شما برای انتخاب یک کیف پول امن چندان دشوار نخواهد بود. خبر خوب بعدی این است که نرم‌افزارهای کیف پول بیت کوین کاملاً رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید آنها را روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. کیف پول‌ نرم‌افزاری امن و معتبر برای بیت کوین کم نیست، اما اگر امنیت بیشتری می‌خواهید می‌توانید با پرداخت هزینه کیف پول سخت‌افزاری (فیزیکی) تهیه کنید. در صورتی که در میان انبوهی از کیف پول بیت کوین گم شده‌اید و همچنان نمی‌دانید باید از کدام نام و برند استفاده کنید، با مطالعه ادامه این مقاله با بهترین و معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین آشنا خواهید شد.

بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

اینکه چه کیف پولی «بهترین» است، کاملاً به شرایط وابستگی دارد و برای هر شخص نسبت به سطح دانش، امکانات موردنیاز و میزان سرمایه پاسخ این سوال می‌تواند متفاوت باشد.

به‌عنوان مثال، برای افراد تازه‌کار معمولاً کیف پولی مناسب است که کارکردن با آن آسان باشد و از ارزهای دیجیتال معتددی پشتیبانی کند، اما برای فردی که حرفه‌ای است و به امکانات بیشتری برای مدیریت بیت کوین نیاز دارد، رابط کاربری یا پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر خیلی اهمیت ندارد.

همچنین، امکانات (دسترسی به اینترنت، کامپیوتر یا تلفن همراه) در بحث مناسب‌بودن یک کیف پول تأثیرگذار است. کیف پول‌های بیت کوین انواع مختلفی دارند و در سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا می‌شوند، بنابراین هر کس نسبت به شرایط و امکانات خود یکی از انواع کیف پول‌های بیت کوین را انتخاب می‌کند. به‌عنوان مثال، فردی که کامپیوتر شخصی ندارد، از کیف پول‌های موبایل استفاده می‌کند و یا فردی که تلفن همراه هوشمند ندارد، از کیف پول‌هایی به جز موبایل بهره می‌برد.

طبق یک قاعده کلی، بهترین کیف پول بیت کوین، کیف پولی است که کار با آن برای کاربر آسان‌تر از بقیه باشد و بتواند به‌خوبی امنیت بیت کوین‌ها را برقرار کند. به‌دلیل ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال که هر کس تنها خود مسئول دارایی‌هایش است، اصلی‌ترین معیار در انتخاب یک کیف پول باید اعتبار و امنیت آن باشد و سپس به معیارهای دیگری مانند امکانات و ویژگی‌های ظاهری توجه شود.

بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۱

اگرچه بیش از صد کیف پول با نام‌های مختلف برای بیت کوین وجود دارد، در اینجا ۱۰ موردی را معرفی می‌کنیم که از نظر تیم محتوای وب‌سایت ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۱ بهترین گزینه‌ها برای ذخیره بیت کوین هستند.

کیف پول‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، کلیدهای خصوصی (دارایی‌ها) را روی دستگاه یا محیط فیزیکی ذخیره می‌کنند و به‌جز خود کاربر، افراد دیگر هیچ‌گونه دسترسی به دارایی‌ها ندارند. به همین دلیل، خطر تحریم یا بلوکه‌شدن وجوه در این کیف پول‌ها وجود ندارد. در تهیه این فهرست معیارهایی همچون امنیت، تعداد نصب، ویژگی‌های متنوع و بازخورد کاربران لحاظ شده است.

فراموش نکنید کیف پول‌های روی صرافی‌ها، دارایی‌ها را به‌صورت امانی (Custody) نگهداری می‌کنند و کنترل دارایی‌ها به‌معنای واقعی در دست خود کاربران نیست. در میان فعالان این حوزه، فضای ذخیره‌سازی امانی، کیف پول محسوب نمی‌شود و در این مقاله هم منظور ما از کیف پول‌ آنهایی هستند که کنترل کامل دارایی‌ها را به دست خود کاربر می‌سپارند. همچنین برای کاربران ایرانی، ذخیره ارزهای دیجیتال روی صرافی‌ها می‌تواند خطر تحریم و بلوکه‌شدن سرمایه را به همراه داشته باشد.

کیف پول‌های زیر در حال حاضر بهترین گزینه‌های موجود برای ذخیره بیت کوین هستند:

  • کیف پول نرم‌افزاری Trust Wallet (موبایل)
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger
  • کیف پول سخت‌افزاری Trezor
  • کیف پول نرم‌افزاری Mycelium (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری BlueWallet (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Electrum (دسکتاپ و موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Exodus (دسکتاپ و موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Bitcoin Wallet (موبایل)
  • کیف پول نرم‌افزاری Blockchain.com (تحت وب)
  • کیف پول‌ کاغذی بیت کوین با وب‌سایت Bitaddress.org (ذخیره‌سازی سرد)
 

۱. کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

 

کیف پول موبایل تراست بدون اغراق یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین (به‌خصوص برای کاربران تازه‌کار) است. این کیف پولِ کاملاً رایگان که روی اندروید و iOS عرضه شده است، متعلق به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، یعنی صرافی بایننس است. با این حال، این نرم‌افزار کلیدهای خصوصی را روی دستگاه کاربر ذخیره می‌کند و به این ترتیب نه بایننس و نه هیچ فرد دیگری به‌جز خود مالک به دارایی‌ها دسترسی نخواهند داشت.

تراست والت که به‌جز بیت کوین از هزاران کوین و توکن دیگر پشتیبانی می‌کند، با بیش از ۱ میلیون نصب و امتیاز ۴.۵ در گوگل پلی، لقب محبوب‌ترین کیف پول ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده است.

این کیف پول از تمام قابلیت‌های امنیتی مهم برای یک کیف پول مانند گذرواژه، پین، بک‌آپ، قفل اثرانگشت، قفل چهره (در صورت پشتیبانی گوشی) پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از هزاران کوین و توکن

نقاط ضعف:

  • فقط برای موبایل در دسترس است.

۲. کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)

 

یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره بیت کوین، کیف پول سخت‌افزاری است و شرکت فرانسوی لجر (Ledger)، در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده این نوع کیف پول است.

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر، کلیدهای خصوصی را به‌صورت کاملاً امن و آفلاین نگهداری می‌کنند و اگر قبل از خرید، جعبه آن باز نشده باشد، باید خیالتان راحت باشد که هک‌کردن آنها تقریباً غیرممکن است.

مدل لجر نانو اس (Ledger Nano S) مشهورترین محصول این شرکت است که سال‌هاست از نظر امنیت امتحان خود را پس داده است. این کیف پول با قیمت حدود ۶۰ دلار یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها در میان تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری است و از فروشگاه‌های معتبر ایرانی هم می‌توان آن را تهیه کرد.

لجر مدل دیگری تحت‌عنوان نانو ایکس (Nano X) دارد که از امکانات بیشتری مانند صفحه‌نمایش بهتر، بلوتوث و باتری برخوردار است. شایان ذکر است هر دو کیف پول از نظر امنیت تقریباً یکی هستند. قیمت مدل ایکس دو برابر بیشتر یعنی حدود ۱۲۰ دلار است.

کیف پول‌های لجر تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال معتبر به‌علاوه هزاران توکن (توکن‌های مبتنی بر اتریوم، ایاس، نم و …) پشتیبانی می‌کنند. از این رو، یک کیف پول برای نگهداری اغلب ارزهای دیجیتال کافی است.

نقاط قوت:

  • دارای گواهینامه CSPN (گواهینامه سطح اول امنیت) از ANSSI
  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال (بیش از هر کیف پول‌های سخت‌افزاری دیگر)
  • تیم توسعه‌دهنده و پشتیبانی بسیار قوی

نقاط ضعف:

  • برای استفاده‌های روزمره مناسب نیست.

۳. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

 

شرکت ترزور که دفتر مرکزی آن در کشور چک قرار دارد، اولین سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین برای عموم است. این شرکت هم مانند لجر، کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار امنی می‌سازد، اما فروش و مقبولیت کمتری نسبت به لجر دارد.

مشهورترین محصول این شرکت، کیف پول ترزور وان (Trezor One) است که البته در حال حاضر محصول جدیدتری به نام ترزور مدل تی (Trezor Model T) عرضه شده است. این دو محصول از نظر امنیت تفاوت چندانی با هم ندارند، اما مدل تی از امکانات جانبی بیشتری برخوردار است. همچنین مدل وان از ریپل و چند ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی نمی‌کند، اما مدل تی این ارزها را هم پوشش می‌دهد. قیمت مدل وان ترزور حدود ۵۹ دلار و قیمت مدل تی حدود ۱۹۲ دلار است.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور مثل لجر کلیدهای خصوصی را به‌صورت کاملاً امن و آفلاین نگهداری می‌کند و در صورت رعایت برخی جوانب از سمت کاربر،‌ هک‌کردن آن تقریباً غیرممکن است.

نقاط قوت:

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از بیش از هزار ارز دیجیتال و توکن (مدل وان از ریپل و چند ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی نمی‌کند.)
  • قابلیت همگام‌سازی با تعداد زیادی از نرم‌افزارهای کیف پول
  • اندازه و وزن مناسب

نقاط ضعف:

  • برای استفاده‌های روزمره مناسب نیست.
  • بدنه ضعیف در مدل وان

۴. کیف پول مای‌سلیوم (Mycelium)

 

کیف پول مای‌سلیوم یکی از بهترین کیف پول‌های موبایل برای ذخیره‌سازی بیت کوین است. این نرم‌افزار را می‌توانید روی تلفن همراه هوشمند خود در دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نصب کنید.

اگرچه ویژگی‌های ظاهری مای‌سلیوم به زیبایی و راحتی کیف پول‌های جدیدتر نیست، اما می‌توانیم بدون اغراق آن را یکی از امن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین بدانیم. این نرم‌افزار به‌تازگی اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم را هم به فهرست ارزهای خود اضافه کرده است.

از مای‌سلیوم می‌توان برای اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری هم استفاده کرد و همچنین برای خرج‌کردن و انتقال مبالغ داخل کیف پول‌های کاغذی یکی از ابزارهای رایج این کار مای‌سلیوم است.

در این کیف پول، کاربر بر کلیدهای خصوصی و دارایی خود کنترل کامل دارد و انواع گزینه‌های امنیتی از جمله PIN در آن تعبیه شده است.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • قابلیت‌های جانبی زیاد
  • امکان اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • امکان خرج‌کردن کیف پول کاغذی

نقاط ضعف:

  • فقط نسخه موبایل دارد.
  • رابط کاربری ضعیف

۵. کیف پول بلووالت (BlueWallet)

 

رشد سریع کیف پول موبایل بلووالت در سال ۲۰۲۰ باعث شد که این نرم‌افزار به فهرست ما راه پیدا کند.

بلووالت یک نرم‌افزار موبایلی برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است که فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. اگرچه پشتیبانی از تنها یک ارز ممکن است یک نقطه ضعف تلقی شود، بلووالت امکاناتی برای مدیریت بیت کوین دارد که در کیف پول‌های چندارزی شاهدش نیستیم. از مهم‌ترین ویژگی این کیف پول می‌توان به پشتیبانی از شبکه لایتنینگ اشاره کرد.

این کیف پول کاملاً متن‌باز است و کنترل کلیدهای خصوصی را به خود کاربر می‌دهد.

برخلاف اغلب کیف پول‌های حرفه‌ای که رابط کاربری مناسبی ندارند، استفاده از بلووالت برای کاربران تازه‌کار هم آسان است. بنابراین اگر به‌دنبال یک کیف پول بیت کوین حرفه‌ای با رابط کاربری نه‌چندان دشوار هستید، بلووالت می‌تواند انتخاب شما باشد.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • امکانات حرفه‌ای برای مدیریت بیت کوین
  • رابط کاربری آسان
  • متن‌باز است.

نقاط ضعف:

  • فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
  • فقط نسخه موبایل دارد.

۶. کیف پول الکتروم (Electrum)

 

اگر تازه‌کار نباشید و کمی دانش فنی درباره بیت کوین داشته باشید، الکتروم می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کیف پول الکتروم یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان بیت‌کوینرها (عاشقان بیت کوین) به شمار می‌آید. این کیف پول که کاملاً متن‌باز است، در سال ۲۰۱۱ توسعه داده شد و به‌صورت مداوم توسط جامعه توسعه‌دهندگان آن به‌روز می‌شود.

الکتروم هم برای دسکتاپ و هم برای اندروید عرضه شده است، اما فقط نسخه دسکتاپ آن است که از امکانات ویژه و خاص برخوردار است.

دوباره تأکید می‌کنیم اگر تازه‌کار هستید، استفاده از کیف پول الکتروم توصیه نمی‌شود، چون از نظر رابط کاربری مناسب کاربران مبتدی نیست.

در الکتروم اختیارعمل زیادی در اختیار کاربر قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به امضای تراکنش، تراکنش آفلاین و کارمزد دلخواه اشاره کرد. با وجود اینکه این کیف پول مانند یک فول‌نود بیت کوین امکانات دارد، حجم بسیار کمی را از کامپیوتر اشغال می‌کند و برای استفاده از آن نیاز به دانلود کل بلاک چین بیت کوین نیست. در این کیف پول همچنین دسترسی کامل به کلید خصوصی امکان‌پذیر است.

نسخه دسکتاپ الکتروم برای سیستم‌‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک توسعه داده شده است.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • متن‌باز است.
  • امکانات فراوان برای مدیریت سرمایه و تراکنش

نقاط ضعف:

  • برای کاربران تازه‌کار مناسب نیست.

۷. کیف پول اکسودوس (Exodus)

 

امنیت در کنار رابط کاربری جذاب؛ این تعریفی از اکسودوس در چند عبارت بود.

اکسودوس یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود برای ارزهای دیجیتال است و از سال ۲۰۱۵ تاکنون به کاربران ارزهای دیجیتال خدمت‌رسانی می‌کند. این کیف پول در ابتدا فقط برای کامپیوترهای شخصی در دسترس بود، اما اکنون در دو سیستم‌عامل محبوب موبایل، یعنی اندروید و iOS هم قابل‌نصب است. علاوه ‌بر پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن، رابط کاربری زیبای اکسودوس در نوع خود بی‌نظیر است.

اکسودوس در اپ ویندوزی خود دسترسی کاربران با آی‌پی ایران را مسدود کرده است و برای استفاده از آن باید آی‌پی را تغییر داد. با این حال، این کیف پول کلیدهای خصوصی را مستقیم روی دستگاه ذخیره می‌کند، بنابراین و با وجود نگرانی کاربران، اکسودوس به دارایی‌ها دسترسی ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را بلوکه کند.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان و زیبا
  • پشتیبانی از صدها کوین و توکن
  • قابل‌نصب روی موبایل و دسکتاپ

نقاط ضعف:

  • متن‌باز نیست.
  • آی‌پی ایران را مسدود کرده است.

۸. کیف پول بیت کوین والت (Bitcoin Wallet)

 

کیف پول «Bitcoin Wallet» یکی از اولین کیف پول‌های بیت کوین برای موبایل است که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این کیف پول پیچیدگی‌های بعضی کیف پول‌های دیگر مثل مای‌سلیوم را ندارد و رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده است. با این حال، در حال حاضر فقط برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است.

همان‌ طور که از نام این کیف پول پیداست، بیت کوین والت فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول ویژگی‌های امنیتی چندان زیادی ندارد، اما متن‌باز بودن آن، پشتیبانی از انواع آدرس بیت کوین (سگویت و لگسی) و همچنین امکان ثبت پین، باعث می‌شود تا در فهرست بهترین کیف پول‌های بیت کوین قرار داشته باشد.

گرفتن نسخه پشتیبان از این کیف پول به سادگی انجام می‌شود، اما بر خلاف اغلب کیف پول‌ها که یک رشته ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای برای پشتیبان ارائه می‌کنند، نحوه بک‌آپ گرفتن در بیت کوین والت کمی متفاوت است و به‌جای کلمات پشتیبانی، به کاربر یک فایل داده می‌شود که در صورت حذف‌شدن کیف پول، کاربر می‌تواند با آن فایل دارایی‌های خود را بازیابی کند.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان
  • متن‌باز است.

نقاط ضعف:

  • فقط برای اندروید عرضه شده است.
  • از بک‌آپ ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای (BIP39) پشتیبانی نمی‌کند.

۹. کیف پول بلاک چین (Blockchain.com)

 

کیف پول بلاک چین داتکام (Blockchain.com) یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که به‌جز بیت کوین، از چند ارز دیجیتال دیگر از جمله اتریوم، تتر، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می‌کند.

اگرچه این کیف پول تحت‌وب است و کلیدهای خصوصی را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، شرکت توسعه‌دهنده اثبات کرده است که با توجه به رمز‌گذاری‌ کلیدهای خصوصی و گذرواژه‌ها، به دارایی‌ها دسترسی ندارد.

اگر بخواهیم نقاط ضعیف این کیف پول را بگوییم، باید به یادآوری ضعیف به کاربر برای گرفتن بک‌آپ اشاره کنیم. در این کیف پول اگر کاربران گذرواژه خود را فراموش کنند و همچنین از کیف پول خود بک‌آپ نگرفته باشند، دیگر هرگز نمی‌توانند به دارایی خود دسترسی پیدا کنند.

بلااک چین داتکام دارای یک نرم‌افزار موبایل است که امکان استفاده راحت‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند.

نقاط قوت:

  • امنیت بالا
  • دسترسی آسان از همه دستگاه‌ها فقط با یک مرورگر
  • اپ موبایل

نقاط ضعف:

  • کلیدهای خصوصی روی اینترنت نگهداری می‌شوند.
  • یادآوری ضعیف در تهیه نسخه پشتیبان

۱۰. کیف پول کاغذی بیت کوین (Bitaddress.org)

 

کیف پول کاغذی بیت کوین همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. این روش یکی از بهترین راهکارها برای نگهداری طولانی مدت بیت کوین است، به‌شرطی که بتوانید از کلید خصوصی (و کاغذ) به‌خوبی مراقبت کنید. با این روش، کلید خصوصی شما به‌معنای واقعی در دستان خودتان خواهد بود. 

برای ساخت کیف پول کاغذیِ هر ارز دیجیتال هم می‌توانید خودتان کلید خصوصی یا کلمات بازیابی را روی کاغذ چاپ کنید و هم وب‌سایت‌هایی وجود دارند که این کار را برای شما آسان می‌کنند. توجه داشته باشید که اگر از یک وب‌سایت برای ساخت کیف پول کاغذی استفاده می‌کنید، حتماً از اعتبار آنها مطمئن شوید تا از نبود خطر دسترسی به دارایی‌ها توسط گردانندگان سایت مطمئن شوید.

جهت اطمینان بیشتر، پس از بارگذاری کامل صفحه ساخت کیف پول، اتصال خود را از اینترنت قطع کنید، چون نرم‌افزار ساخت کیف پول کاغذی پس از بارگذاری کامل صفحه، نیاز به اینترنت ندارد. برای چاپ کیف پول کاغذی هم حتماً از پرینتر شخصی استفاده کنید تا کلید خصوصی شما به دست فرد دیگری نیفتد.

برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین می‌توانید به وب‌سایت Bitaddress.org مراجعه کنید. این وب‌سایت متن‌باز است و برای ساخت کیف پول کاغذی نیاز به اینترنت ندارد.

هر کیف پول کاغذی یک کلید خصوصی و یک آدرس دارد. توجه داشته باشید که داشتن کلید خصوصی به منزله داشتن تمام دارایی‌ها است و به هیچ عنوان نباید آن را به کسی بدهید.

برای دریافت بیت کوین فقط کافی است که آدرس را به فرستنده بدهید و برای خرج‌کردن مبالغ موجود در کیف پول هم لازم است که کلید خصوصی خود را در یکی از نرم‌افزارهای معتبر کیف پول بیت کوین مثل الکتروم وارد (Import) کنید و یا با استفاده از نرم‌افزارهای موبایل مثل مای‌سلیوم، کد QR آن را اسکن کنید.

نقاط قوت:

  • امنیت و حریم خصوصی کامل
  • مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت

نقاط ضعف:

  • خطر مفقودشدن، سرقت یا خرابی کاغذ در گذر زمان
  • برای استفاده روزمره مناسب نیست.

سوالات متداول در مورد کیف پول‌های بیت کوین

اگر کیف پول بیت کوین من پاک شود چه می‌شود؟

پس از نصب کیف پول حتماً از آن نسخه پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید تا در صورت پاک‌شدن کیف پول، خرابی دستگاه یا هر مشکل دیگری بتوانید مبالغ آن را بازیابی کنید. در صورت نداشتن بک‌آپ دارایی شما برای همیشه از بین می‌رود.

آیا ساخت کیف پول بیت کوین هزینه دارد؟

تقریباً تمام کیف پول‌های نرم‌افزاری بیت کوین رایگان هستند و شما به‌راحتی می‌توانید آنها را از سایت‌های معتبر دانلود کنید و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجه اضافی نیست، اما برای خرید کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین که فیزیکی است، باید هزینه پرداخت کنید.

چگونه در کیف پولم بیت کوین دریافت کنم؟

هر کیف پول بیت کوین دارای یک آدرس است که می‌توانید آن را مثل شماره حساب در نظر بگیرید. کافی است آدرس بیت کوین خود را به فرستنده بدهید تا برای شما بیت کوین ارسال کند. آدرس کیف پول را می‌توان از بخش «دریافت» (Receive) مشاهده کرد.

چگونه در کیف پولم بیت کوین ارسال کنیم؟

برای ارسال بیت کوین فقط کافی است از داخل کیف پول به قسمت «ارسال» (Send) بروید و آدرس گیرنده و مبلغ را در این قسمت وارد کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید