مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات و بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • امکان دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان
  • امکان هدفگذاری دقیق‌تر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها
  • تأثیرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی بر خرید مشتریان
  • همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  • سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند
  • در نظر گرفتن توانمندی‌ها و امکانِ برون‌سپاری در بازاریابی محتوایی

اگر قصد افزایش فروش محصولات یا خدمات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی را دارید، می‌توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ در حوزه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوید

بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغات
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که کاربران ایرانی، روزانه وقت زیادی صرف حضور شبکه های اجتماعی می‌کنند. طبق اعلام معاون وزیر ارتباطات، سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه است. (منبع: خبرگزاری مهر) خیلی از شبکه های اجتماعی خدمات مخصوص تبلیغات را ارائه می‌دهند. برای مثال فیسبوک و اینستاگرام امکان تبلیغات با هدفگذاری‌های مختلف مخاطبین را فراهم کرده‌اند. اما مسئله‌ای که برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران وجود دارد این است که با توجه به محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به خدمات تبلیغات و هدفگذاری آن از سوی این شبکه های اجتماعی، این خدمات برای کاربران ایرانی عملاً بلااستفاده شده‌اند. اما برندهای ایرانی برای استفاده از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از مدل‌های دیگر تبلیغات بهره می‌برند. برندهای ایرانی عموماً برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی سراغ دو شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران می‌روند؛ تلگرام و اینستاگرام.

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی


تبلیغات در شبکه های اجتماعی با توجه به هدف کمپین تبلیغاتی شما می‌تواند در دو نوع اصلی انجام شود

  1. تبلیغات گسترده
  2. تبلیغات گزینشی

تبلیغات گسترده: در این حالت شما با افرادی که هر یک در ارتباط با ۵۰ الی ۱۰۰ کانال است متصل می‌شوید و محتوای شما را به طور همزمان در تمامی این کانال‌ها منتشر می‌کند. در این شرایط محتوای تبلیغاتی شما در کانال‌هایی با موضوعات مختلف از جمله سرگرمی، خبری، ورزشی، دانستنی، تکنولوژی و غیره منتشر می‌شود و شما نمی‌توانید محدودیتی را در موضوع کانال‌هایی که تبلیغات شما در آن‌ها به نمایش در می‌آید ایجاد کنید.
تبلیغات گزینشی: در این حالت ما بانک کاملی از انواع کانال‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما مبنی بر بررسی هر یک، لیست مد نظر خود را انتخاب کرده و پس از ارتباط دوباره با ما تبلیغات خود را در کانال‌های مدنظر خود از طریق ما وایرال کنید. مزیت این روش انتخاب کانال‌ها بر مبنی مخاطبین هدف شماست و از معایب آن می‌توان به صرف زمان زیاد و قیمت بالاتر آن نسبت به تبلیغات گسترده تلگرام اشاره کرد. زمینه‌های تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، تولید محتوا، طراحی سایت، سئو سایت و طراحی کمپین تبلیغاتی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با برندهای مختلف کار می‌کند و با توجه به سابقه فعالیت خود در این زمینه‌ها می‌تواند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد